វិធី 8 យ៉ាង​ជួយ​ឲ្យ​អ្នក​ក្លាយ​ជា​សិស្ស​ពូ​កែ



ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នក​ទាំង​អស់​គ្នា​រៀន​ពូកែ​នោះ វា​អាស្រ័យ​លើ​វិធី​រៀន​ផ្សេងៗ​ជា​ច្រើន​ និង​ការ​ឧស្សា​ហ៍​ព្យា​យាម​​ហ្វឹក​ហាត់ អត់​ធ្មត់​និង​ព្យាយាម​ជានិច្ច។​ ក្នុង​នោះ​យើង​និង​លើក​យក​វិធី​៨​យ៉ាង​ដែល​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​ទាំង​អស់​គ្នា​ក្លាយ​ជា​សិស្ស​ពូកែ​ប្រចាំថ្នាក់ សាលា ឬ​ក៏​ប្រទេស​បាន។ ខាង​ក្រោម​នេះ​ជា​វិ​ធី​​មួយ​ចំនួន សំរាប់​អ្នក​ធ្វើ​ការ​ប្រតិ​បត្តិ​និង​ដាក់​ផែន​ការ ដើម្បី​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​រៀន​ពូកែ ៖

១. ការ​ត្រៀម​ខ្លួន​មុន​ទៅ​សា​លា​រៀន ៖
ចំនុច​នេះ​ជា​ចំនុច​សំខាន់​ដែល​យើង​ទាំង​អស់​គ្នា​មិន​អាច​មើល​រំលង​បាន យើង​ត្រូវ​ចេះ គ្រប់​​គ្រង​ពេល​​វេលា​នៃ​ការ​ចូល​គេង ​ជា​ទូទៅ​ក្រោយ​ពី​ការ​រៀន​នៅ​សាលា​ហើយ ​យើង​មាន​រៀន​គួរ​​បន្ថែម​ម៉ោង មួយ​ម៉ោង​​ឬ​ពីរ​ម៉ោង​ទៀត ឬ​រៀន​អ្វី​ផ្សេងៗ​ទៀត ​ពេល​មក​ដល់​ផ្ទះ​ញ៉ាំ​បាយ ងូត​ទឹក ធ្វើ​កិច្ច​​ការ​សា​លា អាន​សៀវ​ភៅ​រំលឹក​មេ​រៀន ហើយ​អ្នក​មិន​គួរ​ចូល​គេង​លើស​ពី​ម៉ោង ១១ យប់​ទេ។

» មូល​ហេតុ​ដែល​នាំ​ឲ្យ​យើង​ចូល​គេង​លើស​ម៉ោងគឺ ៖
- អាច​មក​ពីចេញពីរៀនហើយ ដើរលេងមិនប្រញ៉ាប់ត្រឡប់ទៅផ្ទះ
- អាច​រវល់​តែ​លេង​ហ្គេម តែ​បើ​លេង​ដើម្បី​បន្ធូ​រ​អារម្មណ៍​នោះ​មិន​គួរ​លេង​វា​លើស​​ពី​កន្លះ​ម៉ោង ហើយ​មិន​គួរលេង​វា​រាល់​ថ្ងៃ ព្រោះ​វា​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​ក្លាយ​ជា​ទម្លាប់​។
- លេង Masenger និង​ Facebook ដើម្បី​ជជែក​រឿង​ឥត​ប្រយោជន៍ នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​មិន​បាន​មើល​​ពេល​​វេ លា ហើយ​ក្លាយ​ជា​ទម្លាប់។
- មើលទូរទស្សន៍បណ្តើរ ធ្វើកិច្ចការសាលាបណ្តើរ
- កិច្ច​ការ​សាលា​ធ្វើ​មិន​ហើយ បន្សល់​ទុក​ច្រើន ហើយ​មក​សរុប​ធ្វើ​នៅ​ពេល​ជិត​ដល់​ថ្ងៃ​ប្រគល់​​ឲ្យ​គ្រូ។ល។ ប្រសិន​បើ​យើង​ជៀស​វាង​អ្វី​ដែលពោល​មក​ពី​ខាង​លើ​នេះ​បាន​នោះ សុំ​ឲ្យ​អ្នក​ចូល​គេង ឲ្យ​ត្រូវ​ពេល​រាល់​ថ្ងៃ ដើម្បី​ឲ្យ​ក្លាយ​ជា​ទម្លាប់ ហើយ​ពេល​ងើប​ពី​គេង​នូវ​ពេល​ព្រឹក ហាម គេង​បន្ត ហើយ​កុំ​ភ្លេច​ញ៉ាំ​អាហា​រ​ពេល​ព្រឹក​មុន​ទៅ​សាលា​រៀន។

២. នៅ​ក្នុង​បន្ទប់​រៀន​ក៏​ជា​ចំនុច​សំ​ខាន់ ៖
- ព្យា​យាម​រកក​ន្លែង​អង្គុយ​ខាង​មុខ ឲ្យ​បាន​ជិត​គ្រូ​បំផុត
​​- ​ប្រសិន​បើ​ជ្រើស​រើស​កន្លែង​អង្គុយ​មិន​បាន ហើយ​ត្រូវ​អង្គុយ​ក្រោយ​ ហាម​លេង​ជា​មួយ​មិត្ត​ភក្តិ​ជិត​ខាង​ក្នុង​ម៉ោង​រៀន កុំ​ឲ្យ​គេ​បបួល​ឬនាំគេ​និយាយ​ធ្វើ​ឲ្យ​ខូច​សមាធិ​​ក្នុង​ការ​រៀន។
​- ប្រសិន​បើ​អង្គុយ​ជិត បង្អូច​ឬ​ទ្វារ កុំ​ចាប់​អារម្មណ៍​និង​បរិយា​កាស​ខាង​ក្រៅ។
- ​មិន​ត្រូវ​ខ្លាចពេលដែលគ្រូសួរ ប្រសិនបើយើងតាំងចិត្តរៀនសូត្រ និង​ត្រៀម​ខ្លួន​មក​គ្រប់​យ៉ាង​ហើយ​នោះ វា​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​មាន​ទំនុក​ចិត្ត​លើ​ខ្លួន​ឯង​នៅ​ពេល​គ្រូ​សួរ។
- នៅ​​​ពេល​មាន​ចំនុច​សង្ស័យ ចូរ​លើក​ដៃ​សួរ​គ្រូ​ភ្លាម មិន​ត្រូវ​ខ្លាច​ខ្មាស់​មិត្ត​ភក្ត។

៣. ត្រ​ចៀក​ស្តាប់ ភ្នែក​មើល ដៃ​សរ​សេរ ៖
​- មាន​សមា​ធិ​ក្នុង​ការ​ស្តាប់។
- មើល​អ្វី​ដែល​គ្រូ​សរសេរ​លើ​ក្តារ​ខៀន ហើយប្រញ៉ាប់កត់ត្រាទុកក្នុងសៀវភៅ។
- មិន​គួរ​ស្តាប់​បណ្តើរ សរសេរ​បណ្តើរ វា​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​ស្តាប់​រំលង​ចំនុច​សំខាន់ៗ យើង​គួរ​​ស្តាប់​ឲ្យ​យល់​សិន​ទើប​កត់​ត្រា​ទុក​ជា​ការ​ប្រសើរ។

៤. ម៉ោង​​បន្ទាប់​​យើង​​ត្រូវ​​ធ្វើ​​យ៉ាង​​ដូច​​ម្តេច?
- កុំ​ប្រញ៉ា​ប់យក​សៀវ​ភៅ​កំណត់​ត្រា​ទុក​របស់​យើង​ទុក សូម​កត់​ត្រា​នូវ​ចំនុច​គោល​ៗ​ថា​ថ្ងៃ​នេះ​យើង​​បាន​រៀន​អ្វី​ខ្លះ នៅក្នុង​សៀវ​ភៅ​មួយ​ក្បាល​ទៀត ដើម្បី​យក​ទៅ​រំលឹក​សារ​ឡើង​វិញ​នៅ​​ផ្ទះ។
- កត់​ត្រា​សំនួរ​ខ្លីៗ នូវ​ចំនុច​ដែល​យើង​មិន​ទាន់​យល់​ទុក​​ដើម្បី​កុំ​ឲ្យ​ភ្លេច ទុក​សួរ​គ្រូ​នូវ​ម៉ោង​ក្រោយ គឺ​ពេល​ដែល​យើង​រៀន​ម៉ោង​ជា​មួយ​គាត់​ទៀត។
- បំភ្លេច​រាល់​បញ្ហា និង​ក្តីក​ង្វល់​ដែល​យើង​មាន​នូវ​ពេល​រៀន​ម៉ោង​មុន​ឲ្យ​អស់ ដើម្បី​កុំ​​ឲ្យ​ខូច​សមា​ធិ​នូវ​ពេល​រៀន​ម៉ោង​បន្ទាប់។

៥. មូល​ដ្ឋាន គោល​បំណង​របស់​មេ​រៀន ៖
វិធី​រៀប​រៀង​អត្ថ​ន័យ មាន​ភាព​ចាំ​បាច់​​ប្រសិន​​បើ​យើង​ដឹង​ពី​គោល​បំណងរបស់​មុខ​វិជ្ជា​ដែល​យើង​កំពុង​​រៀន​នោះ នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​​យើង​មាន​ទិស​ដៅ​នៃ​ការ​រៀន ប្រៀប​ដូច​ជា​មាន​ផែន​ទី​ដែល​ចាំ​ចង្អុល​ប្រាប់​ថា​​យើង​​គួរ​ដើរ​ទៅ​ទិស​ខាង​ណា ហើយ​វា​ក៏​អាច​ចូល​រួម​ឲ្យ​យើង​ជ្រើស​រើស​ទិញ​សៀភៅ​ទុក​អាន​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ បន្ថែម​ផង​ដែរ។

៦. ព្យា​យាម​ស្តាប់​គ្រូ​ប្រាប់ កន្លែង​ណា​ឲ្យ​យើង​ចំ​ណាំ ឬ​​សំ​គាល់ ៖
- ស្តាប់​គ្រូ​ឲ្យច្បាស់ ត្រង់​ណា​ដែល​គ្រូសង្កត់ពាក្យ ដោយ​និយាយ​ច្បាស់​លាស់​និង​ម៉ឹង​ម៉ាត់។
- កន្លែង​ណា​ដែលគ្រូនិយាយពីរដង
- ចំនុច​ដែល​គ្រូនិយាយថាចេញក្នុងពេលប្រឡងញឹកញាប់
- របៀបដោះស្រាយដែលគ្រូពន្យល់មក គឺ​ប្រាប់​ដោយ​ប្រយោល​ពីរ​បៀប​ដោះ​ស្រាយ​​លំហាត់​ប្រលង​។ល។

៧. សង្កេត​របៀប​នៃ​ការ​បង្រៀន ៖
-​ ប្រសិន​បើ​គ្រូ​ចូល​ចិត្ត​ឲ្យ​សួរ ត្រូវ​ត្រៀម​សំនួរ​ទុក​សួរ​គ្រូ​ជា​មុន
-ប្រសិន​បើ​គ្រូ​ចូល​ចិត្ត​បង្រៀន​ទៅ​ជា​រឿយៗ មិន​ចាប់​អារម្មណ៍​ថា​សិស្ស​តាម​ទាន់ ឬ​​មិន​ទាន់​នោះ គួរ​សួរ​បង្អាក់​ទៅ​គ្រូ​មុន​ក៏​បាន ឬ​មួយ​យើង​ត្រូវ​ស្វែង​រកចំនុច​សំខាន់​ដោយ​ខ្លួន​យើង រួច​ទុ​ក​សួរ​គ្រូ​នៅ​ក្រៅ​ម៉ោង​វិ​ញ។
-បើ​សិន​ជា​គ្រូ​ធ្វើ​ការ​បក​ស្រាយ​គួរ​ឲ្យ​ធុញ​ទ្រាន់ ​ស្តាប់​ហើយ​ងងុយ​ដេក ចូរ​អ្នក​ផ្លាស់​ប្តូរ​ការ​គិត​ជា​ថ្មី​ថា ជា​ការ​ហាត់​ឲ្យ​យើង​ជា​អ្នក​ស្វែង​រក​ចំនុច​សំខាន់ៗ​នៃ​មេ​រៀន ហើយ​ក៏​ជា​ការ​ហាត់​ភាព​អត់​ធ្មត់​របស់​សិស្ស ត្រូវ​តែ​ប្រាប់​ខ្លួន​ឯង​ថា​ត្រូវ​តែ​ធ្វើ​ជា​មនុស្ស​​ពូកែ​សង្កេត​ឲ្យ​បាន ដូច​ជា​អ្នក​កំពុង​លេង​ហ្គេម​អ្នក​ស៊ើប​ការ​ជាដើម។
-កុំ​មាន​អគតិ​ជា​មួយ​គ្រូបង្រៀន ព្រោះ​វា​ធ្វើ​ឲ្យ​ការ​រៀន​របស់​យើង​នោះ​មាន​ការ​ធុញ​ទ្រាន់ ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ប៉ះ​ពាល់​ដល់​លទ្ធ​ផល​នៃ​ការ​ប្រលង ការ​តាំង​ចិត្ត ការ​យល់​របស់​យើង​ក្នុង​កំឡុង​ពេល​រៀន​មុខ​វិជ្ជា​នោះ។

៨. រៀន​ឲ្យ​យល់ យក​មក​ប្រើ​ប្រាស់​ដើម្បី​ប្រ​លង​ឲ្យ​ជាប់ ៖
ស្តាប់​មើល​ទៅ​ដូច​ជា​ល្អ ដែល​ខំ​ប្រឹង​ប្រែង​រៀន​ដោយ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់ តែ​តាម​ការ​ពិត​នោះ ពេល​ប្រឡង​ជាប់​មុខ​វិជ្ជា​នោះ​ហើយ ក៏​មាន​ន័យ​ថា​តួ​នាទី​យើង​សំរាប់​មុខ​វិជ្ជា​នោះ​ចប់​ហើយ មិន​ចាំ​បាច់​ត្រូវ​យល់​អត្ថ​ន័យ​របស់​វា​តទៅ​ទៀត ប្រសិន​បើ​មាន​រៀន​មុខ​វិ​ជ្ជា​ដែល​ទាក់​ទង​និង​វាទៀត ទើប​រំលឹក​ឡើង​វិញ​ដើម្បី​បាន​ប្រលង​ជាប់​សារ​​ជាថ្មី​ ទាំង​អស់​នេះ​​ជា​ការ​គិត​ខុស។ ការ​ស្វែង​យល់​ដ៏​ក្បោះ​ក្បាយ​​មាន​ប្រយោជន៍​​សំរាប់​អនាគត សំរាប់​ដំណើរ​ជីវិត​របស់​យើង ប្រសិន​បើ​គិត​បែប​នេះ​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​មាន​សមត្ថភាព វិភាគ អធិ​ប្បាយ សរុប​សេចក្តី​បាន​យ៉ាង​ម៉ត់​ចត់ ដូច្នេះ​ហើយ ការ​រៀន​គឺ​មិន​មែន​ជា​ការ​ទន្ទេញ​ឲ្យ​ចាំ​សំរាប់​ធ្វើ​ការ​ប្រលងតែ​ម្យ៉ាង​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ។


ចម្លង​និង​កែសម្រួល​ពី :
មជ្ឈមណ្ឌល​សិក្សា​តាម​អេឡិចត្រូនិក​កម្ពុជា
និពន្ធ​ដោយ : ម៉ាន់ ច័ន្ទឌី

By: Rika
Your Visit is Your Help
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment